another day in paradise

She calls out to the man on the street
"Sir can you help me?
It's cold and I've nowhere to sleep.
Is there somewhere you can tell me?"

He walks on, doesn't look back
He pretends he can't hear her
Starts to whistle as he crosses the street
Seems embarrassed to be there.


think twice, it's just another day for you and me in Paradise
Just think about it.





jag har verkligen ingenting att klaga över-ändå gör jag det,  sen ibland tänker man på de som har det sämre- mycket sämre- och då tänker man om, sen bara glömmer man bort det- vill liksom inte påminnas om det, eller?  för ska man bara gå och tänka på alla hemskheter mår man ju bara dåligt själv, man får göra så gott man kan, liksom hjälpa till så mycket man kan, men gör man det?  Det finns dom som har det så hemskt, och vad gör jag ? 
sen tänker jag ofta på de som har så himla mycket pengar och bara måste lägga ut 10 000 på en måltid, ex.  och alla de rika människor som strävar efter mer pengar och berömelse, menar, de skulle klara sig på en tiondel av vad de äger.  ta david beckham som ex, han har en årslön på 44,1 miljoner ( det han får från sin nya klubb i Los angeles galaxy, tjänar ju en massa på reklam och sånt med)  behöver verkligen en människa SÅ mycket pengar? tänk om han skulle skänka 35 miljoner, per år, vilken skillnad det skulle göra, för många där ute,  men så kan man ju inte tänka heller,  för man kan ju inte göra något åt det iallafall. fast man kan ju alltid göra ngt.

phil collins låt,  another day in paradise
http://www.youtube.com/watch?v=ftlYLcEW_I4&feature=related

sen finns den i en till version m brandy, tkr musikvideon är bra
http://www.youtube.com/watch?v=VgVgQ5jgK5I


Kommentarer
Postat av: Anonym

dude, bli fadder som jag. -snacka om att göra en instatt för att rädda världen ;) yeye!

Postat av: täääääääässssssssssaaaaaaan

Hörreruuu Nibban,OM jag hade varit kille hade jag antagligen varit kär i dig, så jäkla skit!

2007-12-10 @ 15:56:51
URL: http://theresetegnhammar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback